Dag 5. Van Caldas de Reis naar Padrón

26 september 2017

Vanmorgen bij vertrek was het fris en bewolkt weer. Voor mij heerlijk loop weer. Ik had mijn zwarte broek aan zonder de pijpen, die ben ik onderweg vast ergens verloren of vergeten, geen idee :) Wel jammer, want is fijne broek, maar goed daar is overheen te komen. De Camino loop ik vooral in mijn eentje, met soms wat vluchtig contact met mede wandelaars. In de eerste instantie vroeg ik me af hoe dat kon, het was niet zo dat ik geen contact wilde maken. Later realiseerde ik me dat ik de indruk wek erg op mezelf te zijn. Ik loop en ben de focus op het lopen, op het moment en op het zijn. Ik zou het ook niet anders kunnen. Het is goed zoals het is. Heerlijk loop dagje vandaag. In de middag begon het zonnetje te schijnen en dat was ook heerlijk. Tijdens de lunch sprak ik mensen uit Texas. Zij overwegen om een extra overnachting te boeken morgen tussen Padrón en Santiago. Ik overweeg dat ook. Morgen maar zien hoever mijn benen me willen dragen. Morgen is hotel in Santiago wel geboekt, maar ja. De dag daarna ook nog. Wat vinden jullie?

1. Wendy:
    26 september 2017
    Als het de moeite waard is, zeg ik doen!!
  2. Petra:
    26 september 2017
    allereerst: ik vroeg mij af hoe je je pijpen kwijt kon raken. w.s. speciale broek?
    Ik heb afgelopen dagen een paar plus punten in je verhaal gevonden: goed weer/mooie omgeving maar toch ook de dagelijkse contacten. Ik weet zeker dat als je echt meer contact wil dat dit geen probleem is voor je. Maar zoals je zelf al schrijft : gefocust op lopen en genieten van het moment. Dat is toch de carmino, heb ik destijds van Nico begrepen.
    Lekker een dagje extra, als je er zin hebt gewoon doen!! wellicht hele gezellige mensen die je tegen gaat komen.
    we lopen ( in gedachten ) mee, na zo'n werkdag van vandaag ben ik wel een beetje jaloers.
    lxx petra
  3. Els Berben:
    27 september 2017
    Pijpen van mijn afritsbare broek. ;)
    Die nu dus korte broek is.
    Heb ik de indruk gegeven dat ik op een of andere manier niet helemaal "senang' ben met mijn avontuur? Het zijn overpeinzingen die mijn gedachten passeren, waar ik woorden aan probeer te geven. Ieder loopt zijn eigen Camino idd Petra(of fietst 'm) en het is goed zoals het is. Werkze :)
    XXX Els
  4. Pia:
    27 september 2017
    Lekker weer dus. Lopen met korte broek. En gewoon doen wat je het beste lijkt. Al bijna in Santiago. Wat een prestatie.
    Pia